Poznajemy Kaszuby – wyjazd na „Zieloną Szkołę”

W dniach 23 – 26 maja klasa II i III wraz z trzema nauczycielkami była na Zielonej Szkole w Szwajcarii Kaszubskiej. Wyprawa trwała cztery dni, a każdego dnia nasi uczniowie zwiedzali bardzo ciekawe miejsca. Pierwszego dnia byliśmy w Toruniu, a tam w Żywym Muzeum Piernika poznaliśmy tajniki piernikarskiej wiedzy i mieliśmy świetną zabawę przy wyrobie własnych pierników, które zabraliśmy do domu. Wieczorem, w Ośrodku Wypoczynkowym „Stawiska”, gdzie nocowaliśmy, po zakwaterowaniu się i obiadokolacji była dyskoteka.

Drugiego dnia wyjechaliśmy autokarem na całodzienną wycieczkę do Trójmiasta. W Gdyni zwiedziliśmy żaglowiec „Dar Pomorza”, spacerowaliśmy po sopockim molo, a gdańska Starówka urzekła nas swoim pięknem. Widok z wieży Kościoła Mariackiego na cały Gdańsk był imponujący. Tego dnia wieczorem wszyscy byli tak zmęczeni, że szybko usnęli. Następnego dnia od razu po śniadaniu wyjechaliśmy do Szymbarku, gdzie m.in. zwiedziliśmy „dom do góry nogami” (porządnie kręciło się nam tam w głowach!), a będąc w Chmielnie, w centrum kaszubskiej ceramiki, widzieliśmy jak w warsztacie rodzinnym Neclów wyrabia się z gliny przepiękne dzbanki, kubeczki, miseczki itp. Wieczorem zaś, na ognisku z kiełbaskami, każdy uczestnik otrzymał pamiątkowy dyplomik. Czwartego dnia już wracaliśmy do domu. Po drodze zwiedziliśmy jeszcze Muzeum Hymnu Narodowego w Będominie. Naprawdę w świetnych humorach, pełni wrażeń, z ogromną liczbą pamiątek wracaliśmy z pięknych Kaszub. Tego dnia był Dzień Matki więc każdy uczeń miał dla swojej mamy oprócz serdecznych życzeń i prezentów, symbolicznego kwiatka. Mamy były bardzo wzruszone, a wszyscy szczęśliwi, że cało i zdrowo wróciliśmy do Wesołej.